Doorgaan naar hoofdcontent

Sporten op de Wii

Nu ik zo druk bezig ben met fit worden en meer sporten en bewegen heb ik voor de verandering mijn Wii is aangesloten op de tv. Deze ligt al een paar jaar stoffig in de kast en heb ik lang niet meer zo actief gebruik. 

Naast de gebruikelijke Wii sport die iedereen erbij krijgt heb ik ook het spel Wii fit plus met de Wii Balance Board.


In Wii Fit Plus draait het allemaal om het 'in balans houden' van je lichaam. Dit doe je door verschillende oefeningen te doen waaronder yoga en krachtoefeningen. In totaal zijn er vijftien balansspellen toegevoegd. Zo moet je ook weer op een speelse wijze je heupen heen en weer wiegen op het Balance Board.

Het spel is redelijk makkelijk te besturen. Door je voeten op en neer te bewegen loop of ren je. Door naar links of rechts te gaan hangen gaat je Mii naar links of rechts en door een springbeweging te maken springt je Mii. Dit kan tijdens het lopen waardoor hij of zij verder komt, maar dit kan ook vanuit stilstaande positie. De besturing van Wii Fit Plus loopt overigens net een stukje beter dan in Wii Fit. Dat geldt voor alle spellen en oefeningen.


Mijn favorieten spel is toch wel het joggen. Waar je alleen de Wii remote controller nodig hebt. Heel simpel maar effectief. Je jog gewoon op de plek, terwijl de Wii op je tv een hele stad en natuur landschap door brengt.

Met het Balance Board vind ik dan toch het hoelahoepen en het skateboarden een leuke sport. Hierbij train je echt je balance en de bewegingen. Het is enig om te doen, je slankt er van af, krijgt zelfs een slankere taille door de hoelahoep en is goed voor je lachspieren.


Ik geniet er echt van om de Wii aan te zetten en op een leuke en andere manier is te sporten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gevolgen voor uiterlijk roker

Roken niet goed is voor je gezondheid, dat weten ik nu wel, maar roken heeft ook erg veel effect op je uiterlijk. Omdat mijn doelen zijn om te stoppen met roken en meer bezig te zijn met mijn verzorging van mijn uiterlijk vind ik het wel belangrijk om op te zoeken wat roken nu met mijn uiterlijk doet. Nagels Door het roken van sigaretten worden je nagels geel. Dat komt doordat er teer en nicotine vrijkomt. Daarnaast zorgt het roken ervoor dat er minder zuurstof in je lichaam komt en daar leiden ook je nagels onder. Ze groeien langzamer, zijn droog, breken snel af en zijn broos. Doordat je nagels sneller afbreken zijn je vingers minder beschermd en vatbaarder voor verschillende infecties. Haren Allereerst stinkt je haar wanneer je rookt. Daarnaast word je haar broos en ziet het er futloos uit. Dit komt omdat roken je bloedvaten vernauwd en daardoor komt er minder zuurstof in je haar. Dat leidt weer tot te weinig voeding die je haar nodig heeft. Tanden Volgens het American Cancer

Morgen ben ik eindelijk jarig, eindelijk 22 jaar!

Morgen is het eindelijk zo ver. Vrijdag 16 maart ben ik jarig. Wanneer ik andere jaren precies wist wat ik moest vragen is het dit jaar voor mij een raadsel. Vroeger wist ik het wel. Mijn moeder kwam elk jaar weer aan met ‘kleine hebben dingetjes, speelgoed, maar inmiddels ben ik groter, ouder en zij weet ook niet wat ik nu echt leuk zou vinden. Noem me sentimenteel, maar ik zou echt niet weten wat ik nog nodig heb… Natuurlijk, een mooie, nieuwe afkortzaag, een 3D printer, een CNC machine, het kan allemaal. Maar nee. Ik weet dat natuurlijk niet vragen voor mijn verjaardag, omdat dat allemaal veel te duur is. Ik hou van mijn hobby meubel maken en mijn ouders hebben mij daarin al vaak genoeg gesponsord. Dan het volgende: geld. Leuk en aardig dat geld, maar dat is weer zo iets standaard. Ik weet van mijzelf dat ik dat toch niet ga uitgeven, want ik hou er van om dat zo lang mogelijk te sparen. Afgelopen weken heb ik meerdere malen de vraag gekregen wat ik wilde hebben voor mijn ver

Favorieten lekkernijen van de Efteling

Vrijwel iedereen hier in Nederland ken wel de Efteling. Ik ben zelf al fan sinds in het mij kan herinneren. Samen met mijn vriend heb ik half jaar geleden een abonnement genomen op de Efteling en sinds dien komen we er regelmatig. Ik voel me vrolijk en weer echt een kind als ik door het park rond wandel. Elk hoekje van het sprookjes bos kennen we, maar we blijven er rond dwalen. Alle achtbanen hebben minstens 10 keer genomen, maar het blijft een kik geven als we er weer in zitten. Omdat we zo vaak in het park komen kennen we ook de beste eetgelegenheden. Daarom hier een lijstjes met onze favoriete. Op nummer 1 staat Station Oost. Waar je bij  De Brutale Aap de beste broodjes döner kebab en Turkse pizza van de Efteling kan halen. Bijna elke keer als we in het park zijn gaan we daar wel even langs om te smullen. Deze bevind zicht achterin in het Ruigrijk. Op nummer 2 staat een lekker tussendoortje als mijn eigen persoonlijke favoriet Den Suykerbuyk.  Deze eten gelegenheid ee